تغییر روند در تجارت الکترونیک از طریق پرداخت موبایلی

روش پرداخت نقدی تا قرن نوزدهم بهترین روش پرداخت برای محصولات و خدمات بود. اما با گسترش روزافزون اینترنت و همچنین تلفن های همراه، استفاده از موبایل برای انجام پرداخت ها به صورت جهشی افزایش یافته است. امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های همراه به یک ضرورت تبدیل شده‌اند تا یک نماد وضعیت. این تلفن هوشمند فراگیر، اگرچه بی ضرر به نظر می رسد، می تواند بسیاری از عملکردهای مهم را برای ما انجام دهد، از جمله پرداخت های خدمات شهری، پرداخت هزینه محصولات و خدماتی که در فروشگاه های خرده فروشی خریداری کرده ایم و غیره.

از نظر فنی، پرداخت های موبایلی شامل موارد زیر است:

پرداخت های آنلاین با استفاده از اینترنت در دستگاه تلفن همراه شما - که شبیه تجارت الکترونیک است و اغلب به عنوان تجارت الکترونیکی نیز شناخته می شود.

پرداخت های درون برنامه ای با استفاده از تلفن همراه، که در آن اپل با انجام چنین تراکنش هایی پول زیادی به دست می آورد

NFC دستگاه های تلفن همراه را برای پرداخت های یکپارچه در بخش خرده فروشی فعال کرد

پرداخت هایی که با استفاده از شرکت تلفن انجام می شود - جایی که پرداخت از طرف ارائه دهنده خدمات به صورت حساب تلفن همراه واریز می شود

پرداخت از طریق خدمات پیامکی

پرداخت‌هایی که با استفاده از ترمینال مجازی موبایل انجام می‌شود، که شامل پرداخت‌های کارتی با استفاده از پلتفرم تلفن همراه به جای پایانه سخت‌افزاری سنتی است

اگرچه ممکن است همه روش های پرداخت فوق به یک اندازه شناخته شده نباشند، اما برخی از آنها در سراسر جهان شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. در کشورهایی مانند ایرلند، به لطف رشد دستگاه های تلفن همراه مجهز به NFC، روش پرداخت های دارای NFC به آرامی در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. هنگامی که سخت افزار مورد نیاز در تمام خرده فروشی ها راه اندازی شد، این روش پرداخت در کشور بسیار رایج خواهد شد. برنامه های بسیاری مانند Passbook اپل iOS6 برای آیفون و آی پد وجود دارد. این برنامه ها توانایی ما را برای اتصال دائمی و انجام کارهای بیشتر با تلفن همراه افزایش می دهند.

تحقیقات نشان داده است که تنها 25 درصد از مردم با استفاده از پلتفرم موبایل خرید می کنند، در حالی که 60 درصد حیرت آور اعتراف کرده اند که به صورت آنلاین خرید کرده اند. برای مقایسه با این، 87 درصد خیره کننده به انجام معاملات خرید از طریق یک فروشگاه رضایت دادند. دلیل این ارقام این است که مشتریان به راحتی می‌توانند کارت اعتباری خود را با استفاده از پایانه پرداخت کارت اعتباری در یک فروشگاه واقعی به جای مبادله اطلاعات کارت اعتباری خود به صورت آنلاین یا از طریق درگاه پرداخت واسط تلفن همراه خود دریافت کنند. اما دیری نمی‌گذرد که فناوری به طور فزاینده‌ای موبایل، راحت و قابل اعتمادتر می‌شود و مردم به روش پرداخت موبایلی روی می‌آورند.

شرکت‌های محصولات و خدمات در اروپا در حال اضافه کردن حالت پرداخت موبایلی به مجموعه درگاه‌های پرداخت خود هستند، زیرا جوانان بیشتر و بیشتری راحتی اینترنت را برای پرداخت برای خرید خود ترجیح می‌دهند. در چنین شرایطی، تلفن همراه یا تلفن همراه در مقایسه با حالت آنلاین از طریق لپ‌تاپ یا رایانه‌های رومیزی که نیاز به ماشینی برای فعال کردن معاملات تجارت الکترونیک دارند، ترجیحاً بهترین روش پرداخت است زیرا مفید و آماده استفاده است. برای پرکردن پرداخت های موبایلی، حافظان محیط زیست نیز لابی می کنند تا این روش پرداخت توسط تجار و تولیدکنندگان در سراسر جهان پذیرفته شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...